Selecteer een pagina
Experience is simply the name we give our mistakes
Oscar Wilde
Ruim twintig jaar ervaring in telecom, it en accountancy. In verschillende commerciële en consultancy rollen, van uitvoerend tot aansturend.

2015 – heden Always Ahead, online marketeer en webdesigner

In 2015 op part-time basis gestart en vanaf 2016 volledig zelfstandig online marketeer en webdesigner. In deze rol adviseer en help ik  bedrijven en non-profit organisatie meer rendement te realiseren met online marketing. Hierbij lever ik ondersteuning op de kennisgebieden:

  • Online strategie
  • Webdesign
  • Zoekmachine-optimalisatie
  • Webanalytics
  • Marketing automation

2007 – 2015 de Jong & Laan, Hoofd marketing

Sparringpartner van directie, vestigingsleiding en afdelingshoofden. In verschillende rollen (initiërend, aansturend, adviserend en uitvoerend) betrokken bij het klantgerichter en commerciëler maken van de organisatie. Gedurende deze periode (mede)verantwoordelijk voor:

  • realisatie van drie nieuwe websites
  • introductie klantenportal Mijn de Jong & Laan
  • introductie online accountancy dienst de Jong & Laan Direct
  • betrokken bij het proces van positionering naar ondernemende accountants
  • interne introductie van marktinformatie platform Company.info
  • realisatie diverse commerciële campagnes
  • analyse en advies nieuwe dienstverlening

2004 – 2006 Aexis Nederland, Business Intelligence consultant

Als Business Intelligence consultant zowel in pre-sales als aftersales rollen gewerkt voor organisaties als Mitsubishi Motors, Pon Logistiek, Heineken, Albron, Welten, SRK Rechtsbijstand, voormalig Burgers Ergon, RAI Amsterdam en Boni Supermarkten.

Verrichte werkzaamheden gedurende deze periode:

  • Pre-sales consultancy, waaronder het verzorgen van presentaties, demonstraties, het opzetten van Proof of Concepts en het beantwoorden van Requests for Information en Requests for Proposal
  • Project Management tijdens implementatietrajecten
  • Zelfstandig uitvoeren van implementaties, waaronder functionele analyse, prototyping, testen en documentatie

2000 – 2004 Priority Telecom (nu Ziggo Zakelijk), Manager Business Intelligence en Manager Sales Planning & Analysis

Als Manager Business Intelligence verantwoordelijk voor het opzetten (visie, structuur, medewerkers werven, etc.) en leidinggeven aan de afdeling Business Intelligence gericht op drie deelgebieden:

  • Market Intelligence (marktonderzoek, -analyse en databasemarketing)
  • Competitive Intelligence (concurrentie- en benchmarkanalyse)
  • Strategic Network Planning (geografische analyse en marktsegmentatie versus beschikbaar netwerk)

Als Manager Sales Planning & Analysis verantwoordelijk voor:

  • inrichten en monitoren van nieuwe rapportagestructuur gericht op effectiviteit verkooporganisatie
  • initiëren, implementeren en monitoren van structurele verkoopplanning en marktbewerking
  • ondersteunen en monitoren van marketingactiviteiten
  • implementeren en monitoren van een nieuw bonussysteem

1999 – 2000 UPC Business (later Priority Telecom, nu Ziggo Zakelijk), Manager Research & Intelligence

Als Manager Research & Intelligence verantwoordelijk voor:

  • selectie CRM-pakket
  • project Management & implementatie van het CRM-pakket
  • inrichten functioneel applicatiebeheer (inclusief werving medewerker) en trainingen CRM-pakket
  • initiëren en (laten) uitvoeren van marktonderzoek
  • verzorgen van marktanalyses voor product- en businessplannen

1996 – 1999 Telekabel (later UPC, nu Ziggo), Market Researcher

Telekabel was een van de voorgangers van het huidige Ziggo in de periode dat de telecommunicatiemarkt werd geliberaliseerd. Gedurende deze periode als Market Researcher (zowel B- to-C als B-to-B markt) verantwoordelijk voor:

  • het initiëren en (laten) uitvoeren van marktonderzoek
  • het verzorgen van (geografische) marktanalyses voor product- en business plannen en overnames van andere kabelbedrijven
  • bouwen en beheren van een verkoop informatie systeem inclusief contractendatabase
  • opzetten van een projectbureau ter introductie en bevordering van projectmatig werken
  • opzetten en uitvoeren van het machtigingen- en vergunningenbeleid

1995 – 1996 Apple, Financial analyst

Verantwoordelijk voor het maken van kostprijscalculaties, maand- en managementrapportages gericht op prijs-, efficiency- en bezettingsverschillen en kostprijsvoorspellingen voor alle nieuwe Apple producten die in Europa, Zuidoost Azië en Noord-Afrika werden geïntroduceerd. Samen met de andere One-Box teamleden winnaar van de Golden Apple Award.